vrijdag 2 januari 2015

Een klein cadeautje voor een klein meisje

Ons laatste kerst/nieuwjaarfeestje staat morgen op de planning. De meeste cadeautjes lagen al enige tijd onder de boom maar voor 1 klein meisje moest nog een cadeautje gevonden worden. Wat geef je nu aan kleine meisjes van bijna 2 jaar, die hebben meestal toch al bergen speelgoed. En kleren geven vind ik meestal wel heel persoonlijk, want smaken van mama's kunnen heel verschillend zijn.
Een klein tasje zou het worden, eentje in leuke meisjes kleuren en waar ze zelf mee kan rond lopen, speeltjes in en uit laden. En dan wist ik onmiddellijk welk tasje het ging worden, Het Menina tasje . Ik maakte het een jaar geleden al eens om wat te oefenen en dus wist dat het oo zo schattig tasje is. Het tasje staat in het boek "Zo geknipt", maar Sanne was zo vriendelijk om het gratis patroon en tutorial te plaatsen op haar blog, dus volgde ik haar tutorial.
Foto van het Menina tasje uit zo geknipt en het bijhorend trapezium rits tasje

Het Menina tasje werd aangevuld met een bijpassend klein ritstasje vol met haarspeldjes en rekkertjes. Voor het rits tasje volgde ik deze tutorial.
Hopelijk is het kleine meisje er even blij mee als ik.

Patroon Menina: link
Patroon Rits tasje: link
Stof: Zeeman kussenhoes


Zeg nu zelf, super schattig toch?

Groetjes
An

2 opmerkingen: